Ďábel je v detailu

Malé drobnosti vytváří velké rozdíly

High Resolution Recruitment! 

Každá firma je jako obraz puzzle a obsazovaná pozice jako chybějící kostička, která má nějaký konkrétní tvar. Kromě tvaru je na každé kostičce jiný kus obrázku. Jeden jediný kousek, který zapadá do celkového obrazu. 
Tvar chybějícího kousku puzzle představují takzvané tvrdé dovednosti, které jsou na obdobné pozici více či méně stejné v jakékoli jiné společnosti. Co je unikátní, je právě ten obrázek na chybějícím kousku. To jsou emoce, kultura, principy, jedinečný otisk palce, které jsou u každé firmy jiné a originální.

Recruitment ve vysokém rozlišení je princip náboru zaměřený velmi intenzivně na detailní odhalení celého kontextu, ve kterém se obsazovaná pozice nachází. Poznání firmy, seznámení s mikrokulturou každého oddělení, poznání lidí. Snažím se vždy odvést pečlivou a detailní práci ještě předtím, než vůbec zveřejním otevřenou pozici. Recruitment mění životy lidí. Práce je, obzvlášť na top pozicích, obrovskou součástí života a ovlivňuje jeho kvalitu. Já si tuto odpovědnost uvědomuji a přijímám jí. Snažím se pracovat, jak nejlépe umím, jak pro firmu, tak pro uchazeče. 


360° VIEW 

Pracuji podle vlastní šablony, kde je kladen hlavní důraz na lidi a jejich osobnost. Propojuji lidi s lidmi. Respektuji proces, respektuji zadavatele i uchazeče, a proto potřebuji být naprosto transparentní. Vždy uvádím firmu, s níž spolupracuji. V inzerátech používám citace reálných lidí a svého klienta představuji takového, jaký opravdu je.  

Stejně tak s uchazeči komunikuji s naprostou otevřeností. Pokud mi nevyhovuje jejich profil a zamítám je, sděluji jim konkrétní důvody. 
Když pracuji transparentně a s pevnými principy, způsobuje to, že takoví jsou i uchazeči, které následně doporučuji. Na prvním místě jsou hodnoty a integrita, až na dalším jsou ostatní požadavky na pozici. Může se stát, že potkám skvělého specialistu, který by na pozici z pohledu tvrdých dovedností vyhovoval, avšak nedoporučím jej, protože u něj nespatřuji potřebný morální základ. Snažím se doporučovat lidi, kteří mají respekt k ostatním lidem, takže je zaručeno, že se ve své roli budou chovat slušně a ohleduplně. 

Respektuji značku svého zákazníka a snažím se pracovat tak, abych ji nijak nepoškodil, naopak podpořil. Tím, že komunikuji s uchazeči, poskytuji jim zpětnou vazbu, jsem k nim upřímný a otevřený, tak vytvářím obrázek svého klienta na trhu. I tuto odpovědnost si velmi silně uvědomuji a mám ji na paměti při každém rozhovoru, telefonátu či e-mailu, který píšu. 

Projekt musí být dobrý nejen pro mě a pro klienta, ale také pro koncového uživatele. Když pracujete ve prospěch ostatních lidí, budete mít úspěch. Abych uspěl, musím se do klienta „zamilovat“. Pokud chcete krásné děti, rodiče musejí být zamilovaní. Pro mě je práce na projektu jako chystání dárku pro milovanou osobu. Není nic lepšího než přinést svůj dárek a vidět onu osobu se usmát.
— Philippe Starck —

6 principů  - High Resolution Concept

Věřím, že každá firma má svou unikátní rezonanci a na trhu jsou lidé, kteří vibrují na stejné frekvenci. Někdo se cítí lépe v bezpečí korporátních struktur a někdo si našel svou cestu v rychlém start-upu. Obojí je naprosto v pořádku. Nejsme stroje, ani zdroje. Jsme lidé se svým bohatým vnitřním světem. Každým dnem se vyvíjíme a je potřeba svůj vývoj umět odrazit i v tom, co děláme jako své aktuální povolání.    

SPOLUPRÁCE
S každým klientem je spolupráce odlišná. Každý jsme individualitou a každá firma je jiným světem. Proto je potřeba si vydefinovat, jak bude spolupráce probíhat, aby byla funkční pro všechny tři strany. Tedy pro vás jako zadavatele, pro mne jako realizátora a pro uchazeče, kteří mým prostřednictvím přicházejí do styku s vaší společností. Za každých okolností dbám na to, abych se značkou klienta zacházel citlivě a s respektem.  

KOMPETENCE
Nadefinování klíčových kompetencí je jedním z nejdůležitějších okamžiků. Kompetence vnímáme jako soubor schopností podložených praxí, které je potřeba vlastnit, aby váš nový kolega odváděl svou práci beze zbytku a byl s ní sám spokojen. Je však nutné si uvědomit, jaké kompetence opravdu potřebuji a jaké uvádím na seznamu „jsou výhodou“. Často se stává, že si do košíku „vhodný kandidát“ chceme hodit všechno, co je v regálu. Pak máme buď málo uchazečů, nebo v opačném případě velmi mnoho uchazečů.

KULTURA FIRMY
Vaše společnost má konkrétní, specifickou vnitřní kulturu. S vaší firemní kulturou by měl nový kolega souznít a být v ní spokojený. A měla by jej přitahovat. Jsem přesvědčený o tom, že odprezentovat kulturu takovou, jaká opravdu je, je pro správný nábor nezbytné. Pokud se budete prezentovat jako volnomyšlenkářská firma, jen abyste přitáhli talenty, ale uvnitř jste precizně strukturovaná, z holandské centrály německy řízená firma, tak vám nabraní talenti velmi brzy odejdou. A co víc – budou vaší velmi špatnou reklamou. 

 

EXCELENCE
Vaše společnost v něčem vyniká. Trhu dodáváte něco, co trh kupuje. K tomu, abyste byli úspěšní, musíte oproti své konkurenci dodávat něco navíc. Stejně jako váš nový kolega, který bude v něčem výjimečný, a proto si jej vyberete. Tuto výjimečnost vaší firmy potřebujeme identifikovat, správně pojmenovat a uchazečům sdělit. To je hlavní benefit. 

 

RIZIKA A PŘEKÁŽKY
Všechno není růžové. A překážky jsou přirozené. To, co je pro úspěch klíčové, je o překážkách vědět, uvědomovat si je a otevřeně o nich mluvit. Překážky jsou pro mnoho lidí příležitostí. Pamatuji se na jednoho uchazeče, kterému jsem otevřeně sdělil, že šéf firmy, pro kterou nabírám, je opravdu direktivní ředitel s velkým egem a málokdo s ním vyjde… Jeho odpověď byla „OK, to je zajímavá výzva, to bych uměl zvládnout.“ Takový člověk se nesesype na první poradě.

UPŘÍMNOST
To nejdůležitější, co pro svou pověst můžeme udělat, je to, že nebudeme lhát, mlžit ani manipulovat. Pokud s lidmi mluvíme na rovinu, mohou se uvolnit a být přirození. My přece nechceme najmout někoho s rolí. Chceme osobnost, která bude v integritě a opravdová. To je jeden z důvodů, proč vždy prezentuji jméno společnosti, pro kterou hledám nové kolegy.