• COCUMA JAKO GALERIE FIREMNÍCH VIZÍ

    Naše orientace na detail a krásu podtrhuje úsilí firem, které nám otevřely dveře a daly nám důvěru, abychom je představili. Prezentujeme realitu, které brousíme hrany, aby byla křišťálově čistá a mohla vás nadchnout, nebo odradit či jenom inspirovat.

  • Jsem Humanocentrista

    Humanocentrismus je postoj při vytváření produktů a služeb, který klade důraz na skutečnost, že tvůrcem je člověk, který tvoří k užitku dalším lidem. Takový přístup k tvorbě vyzdvihuje zdravý rozum, empatii a intuici a odmítá systémy, které tvorbu odlidšťují. A člověka umísťuje do středu dění.

  • COCUMA díl 1.

    COCUMA otevírá dveře a roztahuje firemní žaluzie. COCUMA má autorský obsah, který není zkopírovaný a poslepovaný z různých zdrojů. COCUMA nekopíruje, COCUMA vytváří. COCUMA přistupuje k firmám jako ke zdroji inspirace, ne jako ke zdroji peněz. COCUMA oslavuje individualitu a jedinečnost. COCUMA vytváří příležitosti. COCUMA přináší inspiraci. COCUMA představuje firmy, které by vás ani nenapadlo, že existují. COCUMA neprezentuje loga a práci grafiků z reklamních agentur, ale představuje značky a ty, kteří je vytvářejí svou každodenní prací.

  • Staňte se svou vlastní značkou!

    Často slýchávám od lidí, kteří nejsou spokojeni v práci, že je dnes těžké rozhodnout se ke změně. Práce ubývá, volné pozice v mém oboru nejsou. Firmy šetří a méně inzerují, a když už inzerují, tak pořad to samé. Kdo se v tom má vyznat? Chuť poslat životopis často bere fakt, že vám na něj nikdo neodpoví.

  • Od nedůvěry ke spolupráci: jak nám flexibilní formy práce pomohou změnit její kulturu

    Před čtyřmi lety jsem v jednom článku psal, že na českém trhu práce je převažující emocí strach a nedůvěra. Odvaha a moderní myšlenky se moc nenosí. Čtyřiadvacet let po revoluci jsme se v tom, jak pracujeme, zas až tak moc neposunuli. Máme „hypotékovou" generaci manažerů, kteří vždycky od něčeho zkusí jen trošku, a když to vypadá, že to nenese to správné číslo pro šéfa v žebříčku nad nimi, tak honem rychle na odvážný nápad zapomenou. Protože co kdyby se to pokazilo, pracovní trh nevypadá dobře a hypotéka je velký strašák… Někde jsem četl, že polovina případů, kdy někdo nahlásil korupční jednání, skončila vyhazovem. A přitom důvěra je tak osvobozující.

  • Inspirace z TED konferencí

    Rád bych Vás občas zásoboval některými TEDtalky, které mám já osobně rád a považuji je za nesmírně důležité. Proč jsou pro mne důležité? Protože přinášejí inovativní myšlenky, které mne dokáží nadchnout, které mne dokáží často dojmout a které mne vždy poupraví optiku, kterou se na některé skutečnosti dívám. Osobně si myslím, že platforma TEDx je sama o sobě revoluční a je obrovským zdrojem sebevzdělávání. Ale je to jen můj názor a nemusíte souhlasit.

  • Jako by nám na trhu práce moc nezáleželo!

    Když jsem si nedávno připravoval prezentaci na konferenci Fit For Flexi, zabrousil jsem do Eurostatu a začal porovnávat jednotlivé země z pohledu využití částečných úvazků. I po letech jsou tato čísla poměrně děsivá, tedy v případě, že vidíte kontext.

  • HR trend současnosti – dehumanizace náboru

    Z konce potrubní pošty, kterou má u svého stolu ve výši očí, se ozve rachotící zvuk, právě dorazivší kapsle. HR inženýr kapsli vyjme, otevře a přečte si „job description”.

  • Aktivita vs Reaktivita

    I když v podstatě žijeme v obrovském blahobytu, jsme reaktivní, nejsme aktivní. Semkneme se, když je tu problém. Umíme řešit problémy, ale jakmile problémy pominou, jakmile odebereme to „re”, tak nám nezůstane „aktivita“, jak by se předpokládalo. Aktivita zmizí a přijde pasivita, konzumace, ubrání na výkonu, a dokonce nezájem.